JELENTŐS VÁLTOZÁSOK A B2B E-KERESKEDELEMBEN
Az e-kereskedelem a B2B kapcsolatok körében is teret hódított. A vállalatok egymás között lebonyolított üzleteiben is minden eddiginél elterjedtebb az áruk és szolgáltatások interneten történő értékesítése, vásárlása és cseréje.
A kis- és nagykereskedelemmel foglalkozó cégek közti e-commerce értékesítésnek csak elenyésző százaléka zajlik kifejezetten az online piactéren. Ezek a nagyvállalatok jellemzően más digitális csatornákon keresztül, például EDI (elektronikus adatcsere) szoftver segítségével generálják a megrendeléseiket. Mindezek ellenére az online piacterek lassan, de biztosan egyre ismertebbé válnak a B2B kapcsolatokban.
VILÁGSZERTE NÖVEKEDNEK A SZÁMOK A VÁLLALKOZÁSOK KÖZÖTT ZAJLÓ E-KERESKEDELEMBEN
A B2B e-kereskedelmi értékesítésben Ázsia tekinthető világelsőnek az áru mennyiségét tekintve, hiszen az online eladások 80 százaléka itt realizálódik. Kína jelentősen hozzájárul ehhez a magas százalékhoz, náluk 2012 és 2019 között négyszeresére nőtt az e-commerce tranzakciók értéke.
Észak-Amerika a maga 12 százalékával a második helyen áll. Az Egyesült Államok mind a nagykereskedelmi, mind pedig a feldolgozóipari szektorban mérsékelt, de egyenletes és folyamatos növekedésről számolt be a B2B e-commerce kapcsán. Becslések szerint a feldolgozóiparban az összes megrendelés közel 70 százaléka e-kereskedelmi csatornákon keresztül történik.
ÚJ TRENDEK AZ E-COMMERCE TERÜLETÉN
A 2020-as év olyan jelentős változásokat hozott, amely a B2B szektorra jellemző értékesítésekre is hatással volt. A COVID-19 járvány okozta korlátozások arra késztették a vállalkozásokat, hogy online platformon értékesítsék termékeiket és szolgálatatásaikat, nemcsak a végfelhasználóknak, hanem egymás között is. A hirtelen kialakult új helyzet motiválta az eladni vágyó üzletfeleket, hogy a B2C kereskedelemre jellemző stratégiákat alkalmazva további szolgáltatásokat biztosítsanak partnereiknek, például hatékonyabb ügyfélszolgálatot, valamint az egyedi igények magas szinten történő kiszolgálását.
A ZalaPack Kft. üzleti életében is nagyobb fókuszt kapott az e-commerce. A fellendülő webáruházas kereskedelem hatására felpezsdültek az online rendelési számok. A megnövekedett csomagküldések következtében partnereink életében még fontosabb lett az idő, mint tényező. Minden másodperc számít, így a gyorsan és könnyen összeállítható csomagküldő dobozaink iránti kereslet hirtelen emelkedett. Partnereink többsége a gyorsaság és kényelem mellett a környezetbarát megoldásokat is szem előtt tartja. Ők a légpárnás borítékok helyett hullámkarton borítékainkat, valamint műanyag helyett a lebomló térkitöltő elemeinket választják, ezzel óvva a természetet és csökkentve a környezetszennyezést. Ugyanezen okokból egyre többen keresik a papír alapú címkéinket és ragasztószalagjainkat.
Folyamatosan bővítjük kínálatunkat és igyekszünk a felmerülő igényeket professzionális módon és gyorsasággal kiszolgálni.
Kérdés esetén állunk rendelkezésükre, keressenek minket bizalommal!